Kurs jest idealną propozycją dla osób, które są zainteresowane pracę z filmem i chcą w przyszłości projektować profesjonalne, a zarazem oryginalne czołówki filmowe, logo czy animacje.
Zobacz pełny opis kursu:
https://itmedia.pl/szkolenie/kurs-montazysta-filmowy-i-tworca-animacji/
Program szczegółowy
Kurs Montażysta filmowy i twórca animacji składa się z czterech szkoleń:
Szkolenie Adobe After Effects – moduł I
- wprowadzenie do compositingu i cyfrowej obróbki obrazu/podstawowe pojęcia
- podstawowy workflow After Effects
- pliki źródłowe / warstwy/kompozycje/pre-compose/parenting
- animacja klatek kluczowych
- praca z efektami i presetami animacji
- maski i kluczowanie
- wprowadzenie do przestrzeni 3D/praca z kamerą i światłami
- praca z tekstem w 2D i 3D/twórcze animowanie pojawiania się i znikania tekstu
- generacja tła – twórcze wykorzystanie gradientów i fraktali
- efekty symulacji zjawisk fizycznych
- Time Remapping
- wprowadzenie do Expressions
- eksport animacji do różnych formatów
- integracja After Effects z Premiere
Szkolenie Adobe Premiere Pro – moduł I : Montaż filmowy
ORGANIZACJA PRACY
- Dobre praktyki rejestracji materiału filmowego.
- Zarządzanie mediami i plikami projektu.
- Przenoszenie projektu między stacjami montażowymi.
- Sortowanie materiału, selekcja ujęć w Adobe Premiere Pro.
- Prawidłowa konstrukcja sekwencji i ich zagnieżdżania.
PROCES MONTAŻU
- Odpowiedź na pytanie na czym polega różnica między dobrym, przeciętnym a złym materiałem filmowym – w praktyce
- Techniki wpływania na emocje widzów
- Sekrety eksperckie i optymalizacja całego procesu montażu.
- Najważniejsze elementy identyfikacji i delegacji zadań do innych aplikacji/działów produkcji.
- Korzystanie z presetów
- Kluczowanie pracy z greenscrenem.
- Sposoby pracy z trudnym materiałem – kreatywne podejścia.
- Praca na komercyjnych filmowych materiałach wysokiej jakości
- Przygotowywanie konkretnych projektów: Wywiad, Reklama, Etiuda, Reportaż, Trailer
FORMATY, KODEKI I EKSPORT FILMU
- Różnica między kontenerem a kodekiem.
- Optymalizacja eksportu pod kątem wielkości/jakości pliku
- Eksportowanie do popularnych formatów ze szczególnym uwzględnieniem publikacji w internecie
Szkolenie Adobe Premiere Pro – moduł II : Postprodukcja filmowa
COLOR GRADING
- Język filmowy w kontekście koloru w filmie
- Korekta a gradacja kolorów (zasady prawidłowego stosowania, metody ułatwiające pracę)
- Procesy barwnej obróbki materiału
- Ładunek emocjonalny koloru oraz palety barwne
- Budowanie nastroju i opowiadanie historii kolorem
- Oddziaływanie koloru na psychikę widza,
- Świadome użycie koloru jako narzędzia.
- Cyfrowa manipulacja kolorem a zasady matematyczne,
- Niezmienne i fundamentalne prawa koloru i arytmetyki,
- Jaką kamerę wybrać? Jaki wpływ ma kolor i jakość filmu?
- Narzędzia do pracy z kolorem (Adobe Premiere, Adobe SpeedGrade)
OBRÓBKA DŹWIĘKU
- Praca z dźwiękiem w Adobe Audition CC
- peak, normalizacja, kompresja
- czyszczenie, usuwanie drobnych zgrzytów
- odszumianie, wzbogacanie
- zaawansowane filtry dźwiękowe
- tryb wielościeżkowy
- Korzystanie z bazy danych dźwięków i podkładów muzycznych
TYPOGRAFIA W FILMIE (NAPISY I PLANSZE):
- Wprowadzenie do narzędzia
- Titler Premiere CC
- Podstawowe zasady typografii filmowej.
- Przygotowanie plansz czołowych/końcowych.
- Przygotowanie animowanej listy płac.
- Integracja z Adobe Photoshop CC i Adobe After Effects CC
WPROWADZENIE DO AFTER EFFECTS
- Czym jest compositing?
- Prezentacja przykładów.
- Integracja Adobe Premiere z After Effects
- Interfejs użytkownika
- Import źródeł
- Tworzenie nowej kompozycji
- Idea pracy na warstwach
- Animowanie podstawowych właściwości
- Zarządzanie klatkami kluczowymi
- Używanie szablonów animacji
- Tworzenie dynamicznych szablonów do wykorzystania w Adobe Efter Effects
- Adobe Efter Effects jako alternatywa dla Hitler’a
Szkolenie Adobe After Effects – moduł II
- Wprowadzenie terminologii programowania.
- Identyfikacja i zastosowane najbardziej zasadniczych procesów przetwarzania obrazu.
- 12 zasad animacji wg Walta Disneya.
- Budowanie relacji dynamicznych animacji między obiektami.
- Zaawansowana automatyzacja i animacja kamery.
- Twórcze wykorzystanie zdjęć 2D do tworzenia realistycznych środowisk trójwymiarowych.
- Vanishing Point.
- Trygonometria w ruchu i obiekcie.
- Współczesne zastosowanie klasycznych technik animacji.
- Sztuka oszukiwania oka widza – tworzenie imponujących efektów prostymi metodami.