Szkolenie kierowane do osób zajmujących się tworzeniem szeroko pojętego contentu wizualnego, w szczególności grafik, infografik i szablonów graficznych. Zarówno dla osób tworzących na zamówienie, jak i twórców internetowych samodzielnie przygotowujących treści graficzne na swoje profile społecznościowe. Przedstawia podstawy prawa autorskiego oraz prawa do wizerunku niezbędne do legalnego działania w mediach społecznościowych i na stronach internetowych.
Szkolenie prezentuje najważniejsze informacje prawne, jakie powinna posiadać każda osoba próbująca swoich sił w grafice komputerowej – bez względu na to, czy wykorzystuje do tego profesjonalne oprogramowanie, darmową wersję canvy czy dowolne inne narzędzie. Omówiony zostanie proces twórczy z perspektywy prawa autorskiego, począwszy od poszukiwania pomysłów, inspirowania się cudzą twórczością aż po wykorzystywanie i przerabianie cudzych utworów w swoich pracach – i obronę przez osobami kopiującymi gotowe prace.
Uczestnicy dowiedzą się też, w jaki sposób zawierać umowy z klientami i co powinno się w nich znaleźć, aby odpowiednio zabezpieczyć swoje interesy – zarówno finansowe, jak i twórcze.
Poznają problemy, jakie mogą wynikać z wykorzystywania narzędzi do grafiki komputerowej, aplikacji do tworzenia projektów wizualnych, bibliotek, banków zdjęć i serwisów stockowych. Otrzymają przydatne wskazówki, w jaki sposób czytać licencje i regulaminy takich narzędzi oraz na co zwracać przy tym szczególną uwagę.
Szkolenie kierowane jest do osób zajmujących się tworzeniem grafiki komputerowej - na własne potrzeby lub na zamówienie:
- twórców cyfrowych, grafików komputerowych, osób wykonujących rysunki cyfrowe, visual content creatorów oraz osób świadczących wirtualne wsparcie z zakresu tworzenia grafik, infografik i ilustracji do social mediów. Również dla twórców internetowych, którzy zainteresowani są samodzielnym tworzeniem contentu graficznego zgodnie z prawem.
Szkolenie poprowadzi: dr Karina Kunc-Urbańczyk, doktor nauk prawnych, specjalistka z zakresu ochrony programów komputerowych i prawa nowych technologii.