DZIEŃ I8.30 - 9.00 – Rejestracja uczestników9.00 Rozpoczęcie szkoleniaZwinność to Agile – czyli podejście, narzędzia i dobre praktyki do zastosowania w zakupach od zaraz
- Świat VUCA – jak zmienił się świat i dlaczego tradycyjne metody zarządzania przestają się sprawdzać i jak osiągnąć sukces w świecie „zmian do kwadratu”?
- Agile Mindset - bo Agile zaczyna się w głowie
- Zwinność nie tylko dla działów IT – o prawdach i mitach zwinnego zarządzania zakupami
- Agile jako gra zespołowa – inspiracja
- Waterfall kontra Agile – porównanie dwóch kluczowych metodologii zarządzania. Kiedy stosować metody waterfallowe, kiedy Agile’owe, a kiedy mieszane - dobre praktyki
Klientocentryczność i nastawienie na wartość dodaną – jak organizować zakupy, by biznes był zachwycony i by się zbytnio nie zmęczyć?
- Doświadczenie projektu klientocentrycznego – symulacja
- Agile Manifesto - czyli 4 kluczowe klientocentryczne zasady zwinnego zarządzania pracą w zakupach
- Obserwacja i empatia w metodologii zwinnej
- „Wyjdź zza biurka” – proaktywność, wywiad klientocentryczny i zwinna komunikacja
- Budowanie customer experience, czyli klientocentryczny proces twórczy – trening stosowania zwinnych narzędzi UX
Zwinny zakupowiec – kim jest i jak działa, jakie narzędzia stosuje zakupowiec XXI wieku?
- Zwinny lider zakupów – kluczowe kompetencje lidera przyszłości
- Nawyki i narzędzia Agile lidera – teoria i praktyka
- GPS zwinnego lidera zakupowego
- Dobre praktyki budowania zwinnej kultury organizacyjnej
Zwinne zespoły zakupowe
- Gen współpracy – jak budować samosterujące się zwinne zespoły zakupowe
- Dobre praktyki Agile teamów zakupowych – jak zorganizować pracę i spowodować, by spotkania były krótkie, twórcze i efektywne, a praca zrobiona – omówienie narzędzi i trening
- Lessons learned I feed forward – stałe doskonalenie, testowanie i nauka na doświadczeniach jako kluczowe nawyki zwinnych zespołów zakupowych
- Komunikacja w zakupach – jak mówić, by ludzie słuchali i jak słuchać, by ludzie mówili
- Jak doprowadzić do sytuacji
- win-win w zakupach
17.00 Zakończenie pierwszego dnia szkoleniaDZIEŃ II8.30-9.00 - Rejestracja9.00 Rozpoczęcie szkoleniaDesign Thinking w zakupach – zwinna metodologia, która pozwala tworzyć rozwiązania zachwycające klientów wewnętrznych i zewnętrznych
- Proces i narzędzia Design Thinking w praktyce zakupowca, czyli od Empatii do Testowania
- Empatia w metodzie Design Thinking - definiowanie Persony (case studies)
- Definiowanie potrzeb - jak definiować potrzeby klienta równoważąc wartość dodaną dla odbiorcy i potrzeby organizacji
- Co to jest GPS i luka innowacyjna? - trening stosowania narzędzi
Jak uruchomić kreatywność i zwinnie zarządzać innowacjami w zakupach?
- Umiejętność generowania niestandardowych rozwiązań wychodzących poza schemat, które przynoszą wartość dodaną – symulacja z wykorzystaniem technik Visual Management
- Iteracja podstawą sukcesu. Postawa „fail fast and cheap” i postawa „build not to last but to learn” (prototypowanie) - metody i trening prototypowania; umiejętność „zarządzania niepowodzeniem”: rola iteracji i testowania w procesie Design Thinking; trening zwinnych metod zbierania informacji zwrotnej (feedforward)
SCRUM odkodowany w zakupach – kluczowa metodologia zwinna w pigułce
- Scrum a Agile - czy to to samo?
- Historia jednego Scrumu – czyli krótka historia o metodologii zwinnej
- Proces SCRUM – wprowadzenie
Nie taki SCUM straszny, jak go malują
- Role w SCRUM - czyli kto i za co odpowiadaDevelopment Team, Scrum Master, Product Owner
- Narzędzia w SCRUM – omówienie i test znajomości pojęć SCRUM
- Ćwiczenie „SCRUM Bootcamp” – praktyka zarządzania projektami w SCRUM - studium przypadków
17.00 Zakończenie drugiego dnia szkolenia