Metodologia
Czego nauczysz się na szkoleniu:
Tworzenia skomplikowanych obiektów trójwymiarowych z prostych obiektów (primitives).
Kompozycji scen 3D
Nadawania rzeczywistych materiałów obiektom w scenie.
Tworzenia oświetlenia sceny.
Tworzenia realistycznych ujęć kamery oraz jej animacji.
Nauczysz się zasad produkcji scen 3D dla grafiki statycznej i druku.
Interfejs i workflow
Okna i customizacja interfejsu
Sposoby użycia Content Browser
Praca z wieloma dokumentami
Modelowanie za pomocą figur prymitywnych
Tworzenie figur prymitywnych oraz ich modyfikacja za pomocą parametrów
Tryby selekcji
Modyfikowanie obiektów w trybie “editable” za pomocą narzędzi modelujących (Bridge, Brush, Close, Iron, Magnet, Slide, Bevel, Extrude)
Tworzenie, modyfikacja i wykorzystanie obiektów Landscape i Figure
Wykorzystanie funkcji w konstruowaniu sceny
Funkcje Arrange i Center
Funkcje Connect, Duplicate i CSTOF
Funkcja Transfer
Tworzenie modeli 3D z kształtów dwuwymiarowych
Tworzenie i modyfikacja krzywych Spline
Tworzenie modeli 3D z krzywych za pomocą powierzchni NURBS (Loft, Lathe, Sweep, Extrude)
Trójwymiarowy tekst
Import krzywych z Adobe Illustrator
Zastosowanie obiektów modyfikujących
Zaginanie kształtów za pomocą narzędzi Bend, Twist, Melt
Twórcze wykorzystanie obiektu Explosion FX
Wycinanie za pomocą Boolean
Przyspieszenie pracy za pomocą narzędzia Symmetry
Narzędzie Array
Materiał, otoczenie i mapping
Tworzenie i modyfikacja materiałów
Shadery
Wykorzystanie materiałów do nadania realności otoczeniu (kanały)
Diffusion, Luminance, Reflection)
Wykorzystanie wielu materiałów w jednym obiekcie
Teksturowanie i narzędzia UVW
Mapping deformacji
Wykorzystanie Adobe Photoshop do tworzenia tekstur
Wykorzystanie obiektu Hair
Tworzenie włosów, układanie fryzury
Tworzenie sierści
Oświetlenie i kamery
Typy świateł i ich zastosowanie
Typy kamer, animacja ruchu kamery
Wolumetryka świateł (stożki światła, promienie)
Tworzenie nieba i jego zastosowanie do oświetlenia sceny
Renderowanie sceny
Zasady renderowania
Ustawienia renderowania dla grafiki statycznej
Ustawienia renderowania dla druku
Ustawienia renderowania dla animacji
Podstawy animacji
Ręczna i automatyczna animacja za pomocą klatek kluczowych.
Animacja ruchu obiektu po ścieżce