Zakres tematyczny szkolenia
1.Szybki starta)podstawowe idee TDD,
b)JUnit – tworzenie i uruchamianie prostych testów.
2.JUnit 4
a)klasa Assert i asercje,
b)klasa Assume i warunki wstępne,
c)inicjalizacja i porządki, pojęcie fixture,
d)obsługa wyjątków i timeoutów,
e)reguły (Rule) i wzorce (Matcher): przegląd wbudowanych, tworzenie własnych,
f)grupowanie testów w zestawy,
g)różne sposoby uruchamiania testów, m.in. Runner, Request,
h)porównanie z JUnit 3.
3.Idee TDD
a)proces budowy oprogramowania – różne metodyki,
b)„zwinne” (agile) tworzenie oprogramowania,
c)zasady pracy w TDD, mikroiteracja,
d)wpływ TDD na architekturę systemu i estetykę kodu,
e)praktyczne odstępstwa od ortodoksyjnego TDD.
4.Wzorce i dobre praktyki TDD, refaktoryzacja.
5.Testowanie stanu a testowanie zachowania
a)klasyczne podejście do testowania w oparciu o stan,
b)idea programowania opartego o zachowanie (Behaviour-Driven Development),
c)testowanie zachowania za pomocą obiektów zastępczych (stub i mock),
d)biblioteka Mockito.
6.Organizacja, utrzymanie i refaktoryzacja kodu testowego.
7.Szczególne przypadki w testowaniu i TDD oraz związane z nimi narzędzia dla Javy:
a)testowanie bazy danych – SQLUnit,
b)testowanie warstwy dostępu do bazy danych – DBUnit,
c)testowanie interfejsu użytkownika (GUI) – JFCUnit,
d)testowanie przez sieć (tu HTTP) – HTTPUnit.