PROFIL UCZESTNIKA
Szkolenie JavaScript – wzorce projektowe jest przeznaczony dla osób, odpowiedzialnych za tworzenie i dostarczanie oprogramowanie, takich jak: programiści, architekci, managerowie…
PROGRAM SZKOLENIA
1. Wprowadzenie
- Czym jest wzorzec projektowy
- Antywzorce
- Powszechne korzystanie z języka JavaScript
2. Organizacja kodu
- Struktura kodu
- Zasięg globalny
- Obiekty w języku JavaScript
- Tworzenie prototypu
- Dziedziczenie
- Moduły
- Klasy
- Najlepsze praktyki związane z procedurami i rozwiązywaniem problemów
3. Wzorce kreacyjne
- Fabryka abstrakcyjna
- Budowniczy
- Metoda wytwórcza
- Singleton
- Prototyp
4. Wzorce strukturalne
- Adapter
- Most
- Kompozyt
- Dekorator
- Fasada
- Pyłek
- Pełnomocnik
5. Wzorce operacyjne
- Łańcuch odpowiedzialności
- Polecenie
- Interpreter
- Iterator
- Mediator
- Memento
- Obserwator
- Stan
- Strategia
- Metoda szablonowa
- Odwiedzający
6. Programowanie funkcyjne
- Funkcje w programowaniu funkcyjnym
- Przekazywanie funkcji
- Filtry i potoki
- Akumulatory
- Zapamiętywanie
- Tworzenie instancji
7. Programowanie reaktywne
- Zmiany stanu aplikacji
- Strumienie
- Filtrowanie strumieni
- Scalanie strumieni
- Strumienie powiązane z multipleksowaniem
8. Wzorce aplikacji
- Historia
- Model View Controller
- Model View Presenter
- Model View ViewModel
9. Wzorce internetowe
- Wysyłanie kodu JavaScript
- Dodatki
- Biblioteka jQuery
- Biblioteka d3
- Wielowątkowość
- Wzorzec Wyłącznik
- Wzorzec obiektów Promise
10. Wzorzec przesyłania komunikatów
- Czym jest komunikat
- Żądanie – Odpowiedź
- Publikowanie – Subskrybowanie
- Kolejki utraconych wiadomości
11. Mikrousługi
- Fasada
- Selektor usługi
- Usługi agregujące
- Potok
- Aktualizator komunikatów
- Wzorce niepowodzeń
12. Wzorce używane do testowania
- Piramida testowania
- Testy jednostkowe
- Technika Arrange-Act-Assert
- Obiekty fałszywe
- Szpiedzy testów
- Elementy zastępcze
- Atrapa obiektu
- Technika monkey patching
- Interakcja z interfejsem użytkownika
13. Wzorce zaawansowane
- Wprowadzanie zależności
- Przetwarzanie końcowe w czasie rzeczywistym
- Programowanie aspektowe
- Kody mixin
- Makra