Zakres tematyczny szkolenia
Celem edukacyjnym kursu jest nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności z zakresu obsługi programu Sketchup. Uczestnik
nabędzie wiedzę z zakresu podstawowych pojęć dotyczących modelowania 3D (zasady pracy w przestrzeni 3D Linia, prostokąt, okrąg o określonych wymiarach , linie i punkty charakterystyczne, Prowadnice, Push/Pull Move - przesuwanie i kopiowanie, Rotate - przesuwanie i kopiowanie, Follow me, Scale - skalowanie i odbicie lustrzane , Offset ,Frehand, Rotated Rectangle, Polygon, Arc, 2 Point Arc,
3 Point Arc, Pie). Nabędzie umiejętności z zakresu samodzielnego modelowania obiekty 3D. Zdobędzie umiejętności do z zakresu
tworzenia grup, komponentów oraz ich edycji; pobierania modeli i modyfikacji; tworzenia i pracy z warstwami; przypisywania obiektów do warstw; zmian i edycji stylu; korzystania z widoków predefiniowanych; zmian ustawień 3D – perspektywa, aksonometria czy
perspektywa dwuzbiegowa, tworzenia przekroi – uaktualnianie i edycja; tworzenia i aktualizowania scen (warianty projektowe,
prezentowanie projektu); tworzenia animacji. Nabędzie kompetencje do posługiwania się poznanymi narzędziami programu Sketchup
takimi jak modelowanie obiektów np. wnętrze mieszkania, budynek od zewnątrz - w zależności od preferencji i sprawności kursantów. Będzie umiało samodzielnie rozbudować programu o kolejne wtyczki za pomocą Extension Warehouse zwiększając dzięki temu jego możliwości. Nauczy się korzystać z narzędzi programu Tape Measure Tool, Dimension, Protractor, Text, 3D Text, Position Camera,
Look Around, Walk oraz Sandbox
- Wprowadzenie do programu Sketchup - Uruchomienie programu Środowisko pracy Konfigurowanie programu Poruszanie sięw programie (nawigacja)
- Podstawowe narzędzia rysunkowe
- Zasady pracy w przestrzeni 3D Linia, prostokąt, okrąg o określonych wymiarach
- Linie i punkty charakterystyczne
- Prowadnice
- Podstawowe narzędzia modyfikujące
- Push/Pull Move - przesuwanie i kopiowanie
- Rotate - przesuwanie i kopiowanie
- Follow me - różne zastosowania Scale - skalowanie i odbicie lustrzane
- Offset
- Pozostałe narzędzia rysunkowe - Frehand, Rotated Rectangle, Polygon, Arc, 2 Point Arc, 3 Point Arc, Pie
- Grupy i komponenty
- Cel tworzenia grup i komponentów
- Tworzenie komponentów
- Edycja komponentów
- Metody zaznaczania obiektów
- 3D Warehouse - Pobieranie modeli, modyfikacja
- Warstwy - Tworzenie warstw, przypisywanie obiektów do warstw, praca z warstwami
- Style - Zmiana stylu, edycja stylu
- Widoki - Korzystanie z widoków predefiniowanych, zmiana ustawień 3D - perspektywa, aksonometria, perspektywa dwuzbiegowa
- Praca na przekrojach - Tworzenie przekroi i ich edycja, uaktywnianie
- Sceny - Tworzenie scen, aktualizowanie scen (warianty projektowe, prezentowanie projektu), tworzenie animacji
- Materiały - Nakładanie materiałów na obiekty,edytowanie materiałów
- Zmiękczanie
- Modelowanie obrysu wnętrza na podstawie rzutu rastrowego
- Modelowanie na podstawie dokumentacji w postaci pliku dwg - Import dwg
- Opisywanie projektu - Narzędzia Tape Measure Tool, Dimension, Protractor, Text, 3D Text
- Usprawnienia nawigowania w 3D - Position Camera, Look Around, Walk
- Ustawienia słońca
- Ustawienia cienia
- Sandbox - Modelowanie terenu - Wykorzystanie narzędzi Sandbox do modelowania terenu
- Wtyczki - Instalowanie wtyczek za pomocą Extension Warehouse, omówienie wybranych wtyczek, modelowanie za ich pomocą
- Modelowanie obiektów w programie np. wnętrze mieszkania, budynek od zewnątrz
- Zapisywanie efektów pracy
Oferujemy 30 godz.kursu (zegarowych!)
Zajęcia prowadzone są przez wykwalifikowaną kadrę dydaktyczną.
Zajęcia odbywają się w poniedziałki od 16:30 do 20:30.
Cena kursu to 1000 zł