Zakres tematyczny szkolenia
- Wprowadzenie do systemu Android.
- Podstawy ADT.
- Struktura Projektu.
- Podstawowe komponenty aplikacji.
- Komunikacja między komponentami aplikacji.
- Uprawnienia aplikacji.
- Zasoby w systemie
- Rodzaje zasobów graficznych.
- Przechowywanie zasobów z uwzględnieniem podziału na zasoby dla konkretnych urządzeń.
- Odwołania się do zasobów.
- Budowanie aplikacji.
- Edytor graficzny.
- Łączenie komponentów widoku z kodem w języku Java.
- Dodawanie akcji do komponentów.
- Projektowanie przejść między komponentami aplikacji.
- Cykl życia komponentu
- Zapisywanie i odtwarzanie stanu aplikacji
- Modyfikowanie kontrolek aplikacji.
- ListView – tworzenie własnego wyglądu dla list.
- Tworzenie i obsługa menu.
- ActionBar – wykorzystanie w nawigacji po aplikacji.
- PopupDialog – komunikaty wymagające reakcji użytkownika.
- Notyfikacje dostępne w systemie android.
- Zapisywanie danych użytkownika.
- Wykorzystanie SharedPreferences.
- Obsługa plików.
- Użycie bazy danych SQLite.
- Operacje w tle
- AsyncTask – krótkotrwałe operacje
- Service – do czego służą.
- Cykl życia Service.
- Powiadamianie użytkownika o rezultacie usługi.
- Komunikacja aplikacji z usługami zewnętrznymi.
- Komunikacja z usługami zewnętrznymi z użyciem protokołu HTTP i serializacji JSON
- URLConnection i Apache Http Client - porównanie
- Pobieranie plików
- Fragmenty
- Tworzenie layoutów z wykorzystniem fragmentów
- Dedykowane layouty dla tabletów
- Fragmenty na starszych wersjach Androida – biblioteka Support v4
- BroadcastRecivery i intencje - komunikacja z systemem
- Tworzenie własnych BroadcastReceiver’ów
- Intenty ACTION_SEND i ACTION_SHARE
- BOOT_COMPLETED – uruchamianie usługi przy starcie aplikacji
- Funkcje telefonu
- Wysyłanie i odbieranie SMS
- Inicjowanie połączeń telefonicznych
- Dostęp do czujników (akcelerometr, kompas)
- Konta i synchronizacja
- Sync adapter i synchronizacja w tle
- Logowanie
- Zarządzanie kontami z poziomu systemu
- Lokalizacja:
- Pobieranie lokacji z GPS, WIFI, GSM
- Geocoder – tłumaczenie lokalizacji na adres
- Mapy z własnymi znacznikami
- Przydatne biblioteki zewnętrzne
- Action Bar Sherlock – Action Bar
- Roboguice – wstrzykiwanie zależności na Android
- GSON – mapowanie POJO ↔ JSON
- Facebook SDK
- Publikacja aplikacji
- Przygotowanie wersji release - podpisywanie
- Minimalizacja rozmiaru wynikowego apk
- Materiały potrzebne do publikacji
- Umieszczenie aplikacji w sklepie