Celem edukacyjnym kursu jest przekazanie uczestnikom wiedzy i umiejętności projektowania 3D i 2D z wykorzystaniem wybranego oprogramowania komputerowego. Kursanci w oparciu o ćwiczenia praktyczne poznają podstawowe zagadnienia, oraz funkcje związane z obsługą programów Sketchup oraz Blender.
Kurs przeznaczony jest dla wszystkich osób zainteresowanych zdobyciem podstawowej wiedzy z zakresu projektowania 3D i 2D a zwłaszcza dla studentów architektury, architektury wnętrz bądź grafiki, którzy rozpoczynają swoją przygodę z programowaniem.
Podstawy programu Sketchup. Omówienie programu na zasadzie wykonywania ćwiczeń projektowych:
- Środowisko pracy 3d poruszanie się po programie
- Omówienie podstawowych funkcji
- Tworzenie podstawowych modeli
- Teksturowanie
- Modelowanie wnętrz
- Tworzenie prostych form prezentacji modelu.
Podstawy programu Blender. Omówienie programu na zasadzie wykonywania ćwiczeń projektowych:
- Środowisko pracy 3d poruszanie się po programie
- Teksturowanie modelu wykonanego w programie Sketchup
- Tworzenie oświetlenia modelu
- Tworzenie
- Zapoznanie się z silnikami renderującymi eevee oraz cycles
- Tworzenie wizualizacji w oparciu o model wykonany w Sketchup.
Podstawy programu Adobe Photoshop. Omówienie programu na zasadzie wykonywania ćwiczeń projektowych:
– środowisko pracy, poruszanie się po programie
– podstawowe narzędzia i ich możliwości
– praca na warstwach, maskach, ścieżkach
– kanały
– ćwiczenia: korekta zdjęć, wizualizacji; projekt reklamy; cyfrowy kolaż/ witraż
Podstawy programu Corel Draw. Omówienie programu na zasadzie wykonywania ćwiczeń projektowych:
– środowisko pracy, poruszanie się po programie
– najważniejsze narzędzia rysunkowe
– praca na węzłach
– przycinanie, grupowanie, łączenie, transformacje, trasowanie
- szybkie kadrowanie zdjęć
– efekty (np. cień, gradient…)
mgr Marcin Bochenek - Prowadził wykłady tematyczny w Trzebińskim Centrum Kultury pt „Sztuka projektowania i wystawiennictwa. Możliwości rozwoju w zawodzie projektanta”. Wystąpienie dotyczące aktywizacji Tyskiej Młodzieży podczas Juwenaliów Wyższej Szkoły Zarządzania i Nauk Społecznych w Tychach. Działalność na wysokim stanowisku w tyskim stowarzyszeniu Biura Inicjatyw Społecznych. Wykładowca akademicki Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach na wydziale Wydział Architektury Budownictwa i Sztuk Stosowanych.
prof. Adam Czech - Pracownik naukowo-dydaktyczny Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach z wieloletnim stażem. Prowadzi zajęcia z „Wystawiennictwa” oraz „Elementów wystawienniczych”. Zajmuje się zagadnieniami visualmerchandisingu, grafiką artystyczną i komputerową, formami wystawienniczymi. Był promotorem, recenzentem wielu dyplomów licencjackich oraz magisterskich na kierunku „Architektura wnętrz”. Studiował w Instytucie Sztuki Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie. Zrealizował przewód doktorski oraz habilitacyjny w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach w dziedzinie sztuk plastycznych. Bierze czynny udział w życiu kulturalnym, organizując, uczestnicząc i projektując ekspozycje wystaw indywidualnych i zbiorowych. Zajmuje się teorią sztuki i projektowania.
Kursanci w oparciu o ćwiczenia praktyczne poznają podstawowe zagadnienia, oraz funkcje związane z obsługą programów Sketchup oraz Blender. Poznają metody modelowania oraz wizualizowania wnętrz w oparciu o dostępne silniki renderujące. Kursanci zapoznają się z zagadnieniami z zakresu podstaw obsługi programów graficznych 2D – Adobe Photoshop, Corel Draw. Dowiedzą się o możliwościach grafiki rastrowej oraz wektorowej. Po ukończeniu kursu będą w stanie dobrać stosowny program do realizacji zamierzonych celów projektowych, jak np. projektowanie plansz semestralnych, katalogów prezentacyjnych, obróbki zdjęć czy wizualizacji wykonanych w programach 3D.