Szukaj szkolenia

Szkolenie ZBrush – moduł I

Kategoria szkolenia: Projektowanie graficzne
Do ustalenia
2 706,00 zł (2 200,00 netto + 23% VAT)
  • Opcje szkoleniadofinansowanie z UE, możliwość dofinansowania
  • Maksymalna liczba uczestników8

Grupa docelowa

Szkolenie adresowane jest do wszystkich, którzy chcą wykorzystać niezwykłe możliwości programu ZBrush – rzeźbiarzy, ilustratorów, designerów, jubilerów, osób zajmujących się concept artem, czy tych, którzy chcą pracować w przemyśle gier komputerowych i przemysłach pokrewnych. Również dla tych, którzy chcą wykorzystać skany druku na potrzeby swoich projektów. Moduł I przeznaczony jest dla osób, które nie mają doświadczenia w pracy z ZBrushem, lub tych, które chcą zasadniczo pogłębić znajomość programu.

Zobacz pełny opis szkolenia:

https://itmedia.pl/szkolenie/szkolenie-zbrush-modul-1/

Certyfikaty

Certyfikat Autoryzowanego Ośrodka Szkoleniowego Pixologic

Program

Wstęp Możliwości i zastosowania programu ZBrush (rzeźba, prototypowanie, szeroko pojęty design, concept art, ilustracja, wykorzystanie skanów 3D w ZBrushu, przemysł gier komputerowych, druk 3D) – omówienie na przykładach

Specyfika programu ZBrush Pixologic na tle innych aplikacji 3D

pixol – zapis informacji o materiale, kolorze, light setup dla każdego wierzchołka siatki
camera w ZBrushu
ZBrush tools – wprowadzenie
różnice między zbrush document, zbrush project, zbrush tool – jakie rodzaje danych zapisują

Optymalizacja początkowych ustawień programu

przywracanie ustawień fabrycznych / wyjściowych programu
zarządzanie dostępem do pamięci RAM
ustawienia Max Polygon per Mesh
ustawienia Undo History

Interfejs

omówienie budowy interfejsu
tworzenie własnych ustawień kolorystycznych, import ustawień kolorystycznych
tworzenie własnych ustawień interfejsu, import ustawień interfejsu
tworzenie i zapisywanie własnych skrótów klawiszowych
zapisywanie własnych ustawień

Zarządzanie plikami – LightBox

LightBox – wprowadzenie
wykorzystanie predefiniowanych narzędzi

Nawigacja

nawigacja w zbrush document vs praca z zbrush tool
widok perspektywiczny / widok ortograficzny

Document palette

czym jest dokument w ZBrushu – rozdzielczość dokumentu - optymalizacja ustawień pod kątem maksymalnego wykorzystania zasobów komputera
rozdzielczość dokumentu a rozdzielczość narzędzia (praca nad ilustracją a praca z obiektami)
Document > Export
tworzenie Startup document

Tool palette – wtęp

czym jest narzędzie (tool) w ZBrushu
wgrywanie narzędzia – draw mode
rodzaje tools w ZBrushu
omówienie palety Tool – najważniejsze subpalettes
zapisywanie tool, zapisywanie projektu (zbrush project) vs zapisywanie dokumentu (zbrush document)

DIGITAL SCULPTING

Wstęp

czym jest polygonal modeling / sculpting – wprowadzenie podstawowych pojęć dot. wirtualnego rzeźbienia
czworokąty vs trójkąty - rodzaje siatek
dystrybucja poligonów; rola poziomów podziału (subdivision levels)

Brushes – wprowadzenie

czym są pędzle (brushes) w ZBrushu – podstawowe własności pędzli
omówienie rodzajów pędzli
podstawowe parametry pędzli – size, intensity, focal shift
czym jest opcja dynamic brush
brush panel – ‚b’ 
tryby pracy z pędzlami (Zadd, Zsub, RGB, MRGB, M mode)
smooth brushe
stroke type
alfy (alphas)
tworzenie i zapisywanie własnych pędzli
zarządzanie pędzlami – wgrywanie własnych pędzli do początkowych ustawień programu

Edycja siatki

Polyframe mode
narzędzia do selekcji (select rectangle tool, lasso tool, grow/shrink selection)
narzędzia do maskowania (przegląd podstawowych narzędzi do maskowania, ostrzenie i wygładzanie maski)
znaczenie Polygroups – wykorzystanie Polygroups dla efektywnej pracy w ZBrushu
subpalette Tool > Masking

Transpose mode

czym jest transpose mode, jak jest zbudowana i jak działa transpose line
podstawowe transformacje siatki przy pomocy transpose line (move, rotate, scale)
użycie maski z transpose line

Wykorzystanie zdjęć referencyjnych w ZBrushu

Grid floor
SpotLight

Sposoby tworzenia base mesh w ZBrushu – wprowadzenie / omówienie na przykładach

primitives
ZSpheres
Dynamesh
ShadowBox
wykorzystanie ZBrush presets (projects, tools)
importowanie siatki do ZBrusha

Tworzenie siatki za pomocą primitives, ZShperes, ShadowBox, Dynamesh,

PRIMITIVES 

primitives – obiekty parametryczne

ZSPHERES

rysowanie Zspheres
kontrola Adaptive skin

SHADOWBOX

tworzenie siatki przy pomocy ShadowBox – specyfika tworzonej siatki
użycie Clip brushes vs Trim brushes
przykłady zaawansowanego wykorzystania ShadowBox

DYNAMESH – wirtualna glina

wykorzystanie predefiniowanych narzędzi do speed sculpting
ustwienie własności funcji Dynamesh w Preferences palette
użycie Dynamesh z primitives
tworzenie base mesh: głowy oraz popiersia w wykorzystaniem Dynamesh w połączeniu z innymi technikami

Topologia siatki – zmiana topologii przy użyciu ZBrush ZRemesher

znaczenie właściwej topologii
strategia pracy z subdivision levels
tworzenie nowej topologii przy pomocy ZBrush ZRemesher (kontrola rozdzielczości oraz gęstości siatki, kontrola przebiegu siatki przy pomocy ZRemesher Guides brushes)
projekcja detalu modela wyjściowego na model z nową topologią przy pomocy SubTools > Project 

SubTool subpalette – tworzenie wiloelementowych obiektów – praca z milionami wielokątów

tworzenie SubTools
podstawowe funkcje SubTool subpalette – omówienie
skróty klawiszowe do pracy z SubTool
Transparency, Ghost, Solo mode
importowanie obiektów z zewętrznych aplikacji
funkcja mesh extract – Tool > SubTool > Extract
wykorzystanie pluginu SubTool Master

Tworzenie modeli ludzi (humanoidów); zmiana pozy modela wyjściowego

Strategie tworzenia modeli ludzi (humanoidów) ze względu na rodzaj projektu (ilustracja, animacja, gry komputerowe, druk 3D, concept art)
wykorzystanie transpose mode z pluginem Transpose Master do zmiany pozy modela z wieloma subtoools

Praca z kolorem ZBrushu

Polypaint / Tool > Colorize mesh – wprowadzenie
funkcja fill object (color, material)
kolor w Zbrushu (Color palette)
wykorzystanie zdjęć referencyjnych do malowania tekstur na przykładzie teksturowania twarzy (SpotLight)

Tworzenie faktur 3D

tworzenie własnych alf przy pomocy ZBrusha (Alpha palette)
wykorzystanie darmowych zasobów ZBrush Central
wykorzystanie zdjęć referencyjnych – projekcja faktury za pomocą SpotLight
wykorzystanie maski z alfami i funkcji inflate

Materiały w ZBrushu

standard material vs matcap material – omówienie rodzajów materiałów w ZBrushu
wykorzystanie interaktywnego światła ze standard materials
omówienie podstawowych własności materiałów (Material > Modifiers)
tworzenie i zapisywanie własnych materiałów na bazie już istniejących
importowanie gotowych materiałów typu matcap do ZBrusha
wykorzystywanie wielu materiałów obrębie jednego modela

Światło w ZBrushu

podstawowe własności światła w ZBrushu
tworzenie light setup (key light – fill light – rim light) dla sceny
interactive light w ZBrushu

BPR render

renderowanie sceny / obiektu w ZBrushu – podstawowe ustawienia Render palette
kontrola cienia w BPR render
 

Informacje dodatkowe

Prowadzimy projekty szkoleniowe we współpracy z Powiatowymi Urzędami Pracy. Posiadamy wpis WUP
o numerze 2.14/00109/2005

Trenerzy biorący udział

Zapisz się na szkolenie
Błąd serwera.

Pozostałe szkolenia firmy

Nagrywanie filmów - warsztat pracy operatora
IT Media S.C.
Do ustalenia
4 674,00 zł (3 800,00 netto + 23% VAT)

Polecane szkolenia

Grafika reklamowa. Studia podyplomowe
Akademia Śląska
Do ustalenia
4 200,00 zł (4 200,00 netto + 0% VAT)
Projektowanie 3D. Studia podyplomowe
Akademia Śląska
Do ustalenia
6 000,00 zł (6 000,00 netto + 0% VAT)
Nagrywanie filmów - warsztat pracy operatora
IT Media S.C.
Do ustalenia
4 674,00 zł (3 800,00 netto + 23% VAT)
ArchiCAD. Poziom podstawowy
Centrum Szkoleniowo - Edukacyjne AŚ
Do ustalenia
1 100,00 zł (1 100,00 netto + 0% VAT)
SketchUp. Poziom podstawowy
Centrum Szkoleniowo - Edukacyjne AŚ
Do ustalenia
1 100,00 zł (1 100,00 netto + 0% VAT)
Grafika reklamowa. Poziom podstawowy
Centrum Szkoleniowo - Edukacyjne AŚ
Do ustalenia
1 100,00 zł (1 100,00 netto + 0% VAT)
Projektowanie 3D i 2D. Poziom podstawowy
Centrum Szkoleniowo - Edukacyjne Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach
Do ustalenia
1 845,00 zł (1 500,00 netto + 23% VAT)
Kurs Adobe Photoshop
Akademia IT Media
Do ustalenia
4 674,00 zł (3 800,00 netto + 23% VAT)
AutoCAD – poziom II
Ośrodek Szkoleniowy T-Matic Grupa Computer Plus
Do ustalenia
1 800,00 zł (1 463,41 netto + 23% VAT)
Adobe Lightroom Classic – obróbka i katalogowanie zdjęć.
KM Studio - szkolenia coaching
Do ustalenia
1 599,00 zł (1 300,00 netto + 23% VAT)
Szkolenie CorelDraw – grafika wektorowa – operacje podstawowe
KM Studio - szkolenia coaching
Do ustalenia
1 599,00 zł (1 300,00 netto + 23% VAT)
Szkolenie Adobe Photoshop - grafika rastrowa - operacje podstawowe
KM Studio - szkolenia coaching
Do ustalenia
1 845,00 zł (1 500,00 netto + 23% VAT)
Szkolenie AutoCAD - operacje podstawowe
KM Studio - szkolenia coaching
Do ustalenia
1 845,00 zł (1 500,00 netto + 23% VAT)
Szkolenia Adobe Illustrator - grafika wektorowa - operacje zaawansowane.
KM Studio - szkolenia coaching
Do ustalenia
1 845,00 zł (1 500,00 netto + 23% VAT)
Szkolenie InDesign - skład i publikacja - operacje podstawowe.
KM Studio - szkolenia coaching
Do ustalenia
1 722,00 zł (1 400,00 netto + 23% VAT)
Szkolenie Adobe Photoshop - operacje zaawansowane
KM Studio - szkolenia coaching
Do ustalenia
1 845,00 zł (1 500,00 netto + 23% VAT)
Szkolenie AutoCAD - operacje zaawansowane.
KM Studio - szkolenia coaching
Do ustalenia
1 968,00 zł (1 600,00 netto + 23% VAT)
Szkolenie CorelDraw - grafika wektorowa - operacje zaawansowane.
KM Studio - szkolenia coaching
Do ustalenia
1 845,00 zł (1 500,00 netto + 23% VAT)
Szkolenie Adobe Illustrator - grafika wektorowa - operacje podstawowe
KM Studio - szkolenia coaching
Do ustalenia
1 599,00 zł (1 300,00 netto + 23% VAT)
Szkolenie Adobe InDesign - skład i publikacja - operacje zaawansowane
KM Studio - szkolenia coaching
Do ustalenia
1 845,00 zł (1 500,00 netto + 23% VAT)
Szkolenie Corel Photo Paint - komputerowa obróbka fotografii - operacje podstawowe
KM Studio - szkolenia coaching
Do ustalenia
1 845,00 zł (1 500,00 netto + 23% VAT)
zobacz profil udostępnij zapytanie grupowe