Zakres tematyczny szkolenia
1. Podstawowe pojęciaModuł w postaci wykładu wprowadza podstawowe pojęcia stosowane przy zajmowaniu się użytecznością. Terminy są ilustrowane przykładami ze świata IT i z życia codziennego.
a) Użyteczność
b) Dostępność
c) User Experience
d) Interaction Design
e) Architektura Informacji
f) Model Mentalny
g) Afordancja
h) User-Centered Design
2. Wskazówki użytecznego projektowania
a) 10 heurystyk użyteczności Nielsena
b) Tworzenie użytecznej nawigacji
c) Użyteczna wyszukiwarka.
3. User-Centered Design
Opisanie procesu projektowania:
a) Koncepcja
b) Badania - rozpoznanie potrzeb
c) Projektowanie Interakcji (Persony, Cele, Scenariusze, Funkcjonalności)
d) Projektowanie Interface.
e) Testowanie prototypów.
f) Wdrożenie i komunikacja z programistami,
g) Testy użyteczności.